Syntetyczna krewSyntetyczna krew jest to specyfik stworzony przez naukowców specjalnie na potrzeby wampirów. Powstał w celu wyeliminowania z wampirze diety krwi zwykłych śmiertelnych poprzez dostarczenie im wszystkich potrzebnych do życia składników, tyle że wytworzonych sztucznie na podstawie analizy składu ludzkiej krwi. Jest on dostępny w prawie wszystkich barach i sklepach za okazaniem specjalnej karty, którą posiadają tylko wampiry. Jest to swego rodzaju zabezpieczenie przed ciekawskimi tego napoju śmiertelnikami, którzy nie maja do niego dostępu i nie wiedza, czym tak naprawdę jest owa czerwona butelkowana ciecz, którą co jakiś czas ktoś zamawia. Również pracownicy barów i sklepów nie wiedzą, co sprzedają i dlaczego transakcje odbywają się dość dziwny sposób. Jedyną wadą sztucznej krwi jest to, że nie smakuje ona tak jak ta prawdziwa, przez co niektórzy osobnicy rasy krwiopijców niechętnie po nią sięgają.
Postacie specjalneCzym jest postać specjalna? Są to postacie w których role najczęściej wciela się NPC (postać uniwersalna) i są one tworzone w konkretnym celu. Każda postać specjalna ma przypisane konkretne zadanie i aby je wykonać może "wcisnąć się" w dowolnym momencie fabuły i odpowiednio ingerować w jej przebieg. Postacią specjalną mogą być np. członkowie Rady o ile zażyczy sobie tego gracz. Postacie specjalne mają także specjalne rangi, które odpowiadają wykonywanemu przez nie zadaniu, nawiązują do celu istnienia tejże postaci. Rangi mogą być wymyślane przez userów, ale także narzucone przez administrację. Postacie te mają ubarwić nieco fabułę, wyrwać się spoza ram stworzonych dla normalnych userów, dodać coś co zatrzęsie całą akcją (oczywiście o ile zgodzi się na to administracja). Ponieważ postacie specjalne posiadają
neutralny kolor ich właściciel może wybierać ze wszystkich, nawet zablokowanych ras. Dozwolone jest także wprowadzenie nowej, własnej rasy, odmiennej od tych przeznaczonych w fabule Kolebki. Wszystko zależy od waszej kreatywności i od tego, co chcecie tu ze sobą wnieść.Kiedy robi się kartę na postać specjalną należy oznaczyć to w tytule posta wpisując tam litery "P.S."Przed stworzeniem postaci specjalnej należy uprzednio skontaktować się z administracją w celu omówienia wszystkich detali z nią związanych, aby potem nie było problemów, kiedy nagle administrator powie, że postać jest przesadzona i nie zgadza się, aby coś takiego na forum istniało.
Użytkowanie mocyWiele razy padało pytanie: „Co jeżeli użyję mocy tylko w jednym poście? Co z ograniczeniami?”. Otóż sprawa jest bardzo prosta. Dajmy na to posiadamy moc, którą można używać przez 3 posty a by użyć jej ponownie należy odczekać kolejne 4 posty przeznaczone na odpoczynek postaci, i używamy jej tylko w jednym poście, w następnym nie ma nic związanego z jej użytkowaniem. Mamy teraz do wykorzystania jeszcze 2 posty, w których moc może zostać użyta, ale nie musimy odczekiwać tej przerwy [w tym wypadku 4 postów] przeznaczonej na odpoczynek postaci, i możemy wykorzystać pozostałe posty, kiedy chcemy. Jeżeli jednak przerwa pomiędzy jednym użyciem mocy po niewykorzystaniu pełnego limitu postów wynosi o 1 post więcej niż przerwa na odpoczynek określona przez admina w kp [w tym wypadku 5 postów] rozpoczyna się nowy limit i ponownie możemy używać mocy w tylu postach ile zostało podane w karcie. Jeśli wykorzystany zostanie pełny limit, to chyba nie muszę już tłumaczyć, co należy zrobić.
PrzemianyKażdy już pewnie wie, że na forum, fabulernie możliwe są przemiany jednej rasy w drugą, które dokładnie zostały opisane w
tym temacie. Nie zostały tam jednak opisane wszystkie aspekty przemian. Nie chodzi tu a zmiany fizyczne wiążące się ze zmianą w inną rasę, ale o zmiany w psychice postaci. Możliwe jest, że po przemianie istocie pozostaną pewne cechy, zachowania bądź przyzwyczajenia, które normalne są dla przedstawicieli jego poprzedniej rasy, które znacznie się nasilają bywając niekiedy uciążliwe. Na przykład dawnemu zmiennokształtny będzie chciał nadal jeść surowe mięso a dawny wampir nie będzie uciekał przed słońcem, które stanie się dla niego jeszcze bardziej drażniące. Wszystkie fanaberie związane z przemianami i psychicznymi zmianami zależą tylko i wyłącznie od inwencji właściciela postaci i jego pomysłowości. Oczywiście nie możliwe jest, by po przemianie komukolwiek pozostały zdolności wrodzone starej rasy, no chyba, ze odradza się jako hybryda.
Pakt z demonemLudzie to bardzo chciwe, jednak nie mogę nie pokusić się o stwierdzenie, że zdarzają się także nieśmiertelni, którzy chcą osiągnąć więcej robiąc jak najmniej. Taki istoty są w stanie zrobić wszystko i osiągać po najbardziej radykalne środki, aby jak najbardziej dogodzić sobie w życiu, są w stanie nawet zaprzedać duszę demonom, byle tylko osiągnąć swój cel. Kiedy dowolna istota ma jakieś życzenie może poprosić demona o pomoc w jego spełnieniu. Podpisuje z nim wtedy kontrakt, a na ciele obydwu wyryta zostaje pieczęć, która świadczy o jego zawarciu. Wtedy demon staje się posłusznym sługą swojego kontrahenta, aż do wygaśnięcia (spełnienia), bądź zerwania umowy. Jednakże wszystko ma swoja cenę, a demony nie są stworzeniami bezinteresownymi. W zależności od wielkości życzenia demon może zażyczyć sobie w zamian dowolną część ciała, zmysł bądź nawet duszę swojego kontrahenta. Ponieważ demonów nie da się oszukać, nawet kiedy ktoś bardzo się stara uciec przed konsekwencjami zawarcia kontraktu one i tak same go dopadają chociażby w postaci wypadku, który odbiera istocie to co odebrać miał demon.Jeżeli chodzi o zerwanie paktu to może ono nastąpić na kilka sposobów. Pakt zostaje unieważniony, kiedy jedna ze stron straci część ciała, na której wyryta została pieczęć świadcząca o jego zawarciu. Zostaje on przerwany także wtedy, kiedy kontrahent zawrze kontrakt z innym demonem na innych warunkach. Kontrakt może zostać przerwany także przez demona, kiedy ten dojdzie do wniosku, że ciągnięcie go dalej i usługiwanie jego kontrahentowi do niczego nie prowadzi. W ostatnim przypadku wraz z zerwaniem kontraktu demon zabiera to co człowiek zgodził się oddać za jego zawarcie.
SkojarzenieSkojarzenie jest specyficzną więzią łączącą wampira z dowolną istotą dowolnej rasy i płci. Jest ona na tyle silna, że istoty skojarzone odczuwają nawzajem swoje emocje i uczucia, dzięki czemu wiedzą czy tej drugiej „połówce” nic nie grozi i czy ma się dobrze. Skojarzeniowy partner czuje się upoważniony do bycia żywicielem swojego wampira, co bardzo często wiąże się z zazdrością, kiedy wampir posila się gdzie indziej. Dzięki tej więzi ofiara zamiast bólu związanego z piciem krwi odczuwa przyjemność i satysfakcję.Do skojarzenia może dojść (aczkolwiek nie musi) kiedy wampir często pije krew tej samej istoty i jest z nią w pewnym sensie związany emocjonalnie, bądź ma z nią coś wspólnego (cechy charakteru, sposób działania zdolności etc.). Wampir w tym samym czasie może być skojarzony tylko z jedna istotą, ponieważ nawiązanie nowego skojarzenia spowoduje bolesne dla obu stron zerwanie poprzedniego. Skojarzenie zostaje automatycznie zerwane także w przypadku śmierci jednej ze stron i jest ono tak samo bolesne jak w przypadku poprzedniego sposobu jego zerwania. Istota czuje się jak gdyby ktoś wyrywał jej coś z piersi bądź odszczepiał kawałek duszy. Jeżeli wampir nie jest zadowolony ze swojego skojarzenia, bo np. nastąpiło przypadkowo może je powoli zniwelować poprzez odcięcie od siebie swojego partnera. W tym czasie nie należy spotykać się z nim a tym bardziej nie pić jego krwi, gdyż to spowoduje nic innego jak tylko utrwalenie się więzi. Czasami osoby, które skojarzyły się z wampirem mogą dostać pewnej obsesji na punkcie swojego partnera.Ta więź w głównym zamierzeniu ma służyć zmniejszeniu liczby ofiar wampirzych szarży i ograniczeniu ich do jednego stałego żywiciela. Jedynie wampiry, które chodzą po świecie już naprawdę wiele lat mogą nawiązać więcej skojarzeń, ale należy pamiętać by wszystkie strony tego specyficznego związku się akceptowały, bądź po prostu nie dowiedziały się o sobie.
Magiczne bronieWe wzorze karty postaci wyraźnie zostało napisane, że nie można posiadać broni magicznych. Tworząc ten wątek nie chce, broń Boże, przeczyć samej sobie, bo niemożna ich posiadać... ale na samym początku drogi po świecie nieśmiertelnych w Kolebce Upadłych Aniołów. Przepełnione Bożą łaską anielskie ostrza, jarzące się płomieniami miecze i stal, która przetnie dosłownie wszystko są tu dostępne, jednakże uprzednio trzeba je umiejętnie zdobyć. Jak? Jest to możliwe w czasie przeprowadzanych questów i eventów. To co zdobędzie postać pozostanie z nią już do końca. Wystarczy tylko odpowiednio się wykazać i od razu przydzielone zostaną pewne profity, oczywiście nadal trzymając się zdrowego rozsądku, z których każdy będzie zadowolony. User może poprosić administrację bądź MG o konkretną broń, ale może również otrzymać od nich coś, co w ich mniemaniu będzie pasować do danej postaci i bardzo jej się przyda w sesjach nie tylko z MG, ale również tych prowadzonych w głównej fabule.
Wzrokowe anomalieKiedy alkohol leje się strumieniami, bądź mózg przyćmiony jest działaniem silnych środków psychotropowych i odurzających widzi się naprawdę dziwne rzeczy. Czy kiedykolwiek ktoś zastanawiał się czemu tak się dzieje? Otóż cały sekret tkwi w tym, że owe substancje odblokowują pewien obszar mózgu odpowiedzialny za widzenie zjawisk nadnaturalnych. Oczywiście wraz z minięciem stanu upojenia owa umiejętność widzenia blokuje się tak samo szybko, jak się odblokowała... no chyba, że w czasie pijackiej zabawy ktoś dowie się zbyt wiele...